Persbericht: Recordaantal kleuters doet mee met Giga Kangoeroedag 2019

PERSBERICHT

2-5-2019

Recordaantal kleuters doet mee met Giga Kangoeroedag 2019

Meer dan 720 Helmondse basisschoolkinderen worden dinsdag 14 mei verwelkomd door OEC Korfbal en Jibb+ op Sportpark De Braak tijdens de Giga Kangoeroedag 2019. Met dit recordaantal is het misschien wel de grootste Nederlandse sportdag speciaal voor kleuters.

Alle groepen 1 en 2 van de basisscholen Silvester Bernadette, De Goede Herder, De Vuurvogel, OBS ’t Hout, De Stroom, De Korenaar en de Rakt maken die dag kennis met sport, onder begeleiding van 80 enthousiaste vrijwilligers van OEC, Jibb en het Summa College.

Dit jaar is gekozen voor een vernieuwde opzet; ook ouders mogen naar hun kind komen kijken en zijn er diverse verenigingen aanwezig waar ouders informatie kunnen krijgen over het Helmondse sportaanbod voor kleuters. Daarnaast is er extra aandacht voor het thema gezonde voeding.

De Giga Kangoeroedag is een grotere versie van de kangoeroe-trainingen die elke zaterdagochtend bij OEC plaatsvinden voor jonge kinderen. Door veel aandacht voor succesbeleving en spelenderwijs bewegen, ontwikkelen kleuters daar hun motoriek en leren zij samen te spelen.

EINDE PERSBERICHT

//////////////////////////////////////////////////////////////////////

Foto: Kleuters in actie tijdens de Giga Kangoeroedag

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Rob van Outersterp
T: 06-44257756