Persbericht: Midako Dames 1 sluit aan bij OEC Korfbal

04-06-2023

Midako Dames 1 sluit aan bij OEC Korfbal

Het dames 1 team van korfbalvereniging Midako uit Mierlo maakt de overstap naar OEC Korfbal en start na de zomer als tweede midweek dames team. Deze ontwikkeling versterkt OEC Korfbal, dat dit jaar haar 90-jarig jubileum viert.

OEC Korfbal zit in de lift, niet alleen door de toename van leden maar ook in sportieve prestaties. Zo is speler Mike Maassen recent geselecteerd voor het Zuid-Nederlands Team onder 17, een prestatie waar de club bijzonder trots op is. Daarnaast is OEC 1 nog steeds in de race voor het kampioenschap; zaterdag 10 juni strijdt OEC 1 om 15.30 uur om de eerste plek in de poule tegen directe concurrent Attila uit Eindhoven.

Nu Midako Dames 1 aansluit bij OEC, breidt het aantal spelende senioren verder uit naar 5 seniorenteams, wat bijdraagt aan de clubambitie om verder te groeien. Ook is OEC dit jaar gestart met nieuw sportaanbod: de flexpool. Een aanbod voor leden die af en toe willen spelen, maar niet wekelijks beschikbaar zijn.

Echter, OEC kampt met een uitdaging op het gebied van accommodatie. De club heeft dringend kunstgras nodig, aangezien dat de standaard is in het korfbal. OEC is de enige club in Noord-Brabant die nog geen kunstgras heeft. Daarom is er werk aan de winkel voor de gemeente Helmond om OEC te voorzien van de benodigde faciliteiten.

OEC Korfbal nodigt alle geïnteresseerden in de regio Helmond van harte uit om zich aan te sluiten bij de club. Er zijn bij OEC mogelijkheden voor zowel nieuwe spelers als ervaren korfballers, jong en oud. OEC is ervan overtuigd dat het samenkomen van talent en passie voor korfbal leidt tot een sterkere vereniging, waar iedereen zich thuis voelt.

Interesse om een keer te komen kijken of mee te doen? Neem contact op via oeckorfbal.nl/proeftraining.

EINDE PERSBERICHT

//////////////////////////////////////////////////////////////////////

Voor meer informatie, interviewverzoeken of ander persmateriaal, neem contact op met Emiel van Lieshout (0627129695, emielvanlieshout@oeckorfbal.nl).