Een team

Je wordt onderdeel van een team. Een gemeenschappelijk doel verbindt jou met je teamgenoten. Dit doel kan een sportief doel zijn (kampioen worden), maar kan ook sociaal van aard zijn (feestjes en stappen). Vertrouwen, waardering en respect staan hierbij centraal.

Trainingen en wedstrijden

Om jezelf op sportief vlak te ontwikkelen krijg je één of twee keer per week training van een gediplomeerde trainer. Om je korfbalvaardigheden te testen, speel je wekelijks een wedstrijd. Jeugdteams spelen op zaterdag, seniorenteams op zondag.

Leuke activiteiten

Je mag deelnemen aan alle activiteiten die OEC organiseert. Zo kun je meedoen aan het jeugdkamp, de halloweentocht, het koppelschieten, de kletsavond, het spijkerslaan en veel andere leuke activiteiten. Deelname is voor jou als lid natuurlijk gratis.

kangoeroes

Voor de kleintjes: kangoeroeklup

Leeftijd: 4-6 jaar
Aandacht voor: leren bewegen, omgaan met regels, aandacht vasthouden
Tijden: zaterdag 10.30 – 11.30 uur

Vanaf 4 jaar kunnen kinderen beginnen te sporten bij de kangoeroes. In groepjes van maximaal 4 kinderen wordt er wekelijks een training gegeven waarin vooral veel spelletjes worden gedaan, nog niet specifiek gericht op korfbal, maar op bewegen in het algemeen.

Jeugdspelers

Leeftijd: 7-18 jaar
Aandacht voor: lichamelijke ontwikkeling, teambuilding, gezelligheid
Tijden: maandag 18.30 – 20.30 uur, woensdag 18.30 – 20.30 uur

Vanaf 7 jaar kunnen kinderen wekelijks trainen en wedstrijden spelen. Alles staat hierbij in het teken van lichamelijke en mentale ontwikkeling door middel van korfbal. Onder professionele begeleiding worden kinderen geprikkeld om nieuwe dingen te leren en toe te passen in wedstrijden, samen met teamgenoten.

jeugdspelers
senioren

Leeftijd: 18-55 jaar
Aandacht voor: succesbeleving, zelfontplooiing, teambuilding
Tijden: woensdag 20.00 – 22.00 uur, vrijdag 20.00-21.30 uur

Na de jeugdopleiding stromen kinderen door naar een seniorenteam. Afhankelijk van de persoonlijke kwaliteiten en -ambities stromen jeugdspelers door naar OEC 1 of een ander seniorenteam. Bij de senioren is er veel aandacht voor het groepsgevoel en het verbeteren van de teamprestaties.

Recreanten

Leeftijd: 18-70 jaar
Aandacht voor: vitaal blijven, gezelligheid
Tijden: woensdag 20.00 – 21.00 uur

Voor spelers die geen wedstrijden meer willen spelen, maar wel met een leuke groep actief willen korfballen, zijn er de recreanten. Gedrevenheid is bij deze groep zeker niet minder dan bij de senioren, maar het sportieve ambitieniveau ligt wel lager.

senioren
Tarieven
Team Leeftijd  Bedrag per maand
Welpen/Kangoeroes 4 t/m 5 jaar € 7,50
Pupillen 6 t/m 11 jaar € 13,75
Aspiranten 12 t/m 15 jaar € 15,25
Junioren 16 t/m 18 jaar € 18,50
Senioren Vanaf 19 jaar € 22,50
Recreanten/Trainingsleden N.v.t. € 8,50
Rustende Leden N.v.t. € 5,75

Inning van de contributie verloopt via automatische incasso. De eerste incasso-opdracht bevat naast de maandelijkse contributie ook éénmalig €7,- inschrijfgeld.