Persbericht: John Pranger nieuwe hoofdtrainer OEC 1

• Pers

8-8-2017

John Pranger nieuwe hoofdtrainer OEC 1

Oud speler en coach van SDO Veldhoven John Pranger (36) is de nieuwe trainer/coach van OEC 1. De Veldhovenaar staat vanaf augustus aan het roer van het eerste team. John’s laatste klus was het hoofdtrainerschap van SDO 1 in 2015/16. Na een jaar rust te hebben genomen, gaat hij nu de uitdaging in Helmond aan:

“Ik zie veel potentie bij OEC en heb de indruk dat de club aanstalten maakt om de weg naar boven in te slaan, zonder de clubwaarde te verliezen. Vooral de huidige aanwas van jeugd is een positieve ontwikkeling. Als je breedte en dus concurrentie in de vereniging kunt brengen, wordt het niveau automatisch hoger. Ik vind dat een mooi vooruitzicht en hoop daaraan mijn steentje bij te kunnen dragen.”

Over zijn doelen, zegt John het volgende: “Met attractief en doeltreffend korfbal hoop ik in de eerste plaats OEC 1 te laten voldoen aan de doelstellingen (klassebehoud in 3e klasse red.) en het publiek in Helmond te laten genieten van het spel van OEC!”

John heeft alle jeugdteams van SDO doorlopen, met als hoogtepunt twee seizoenen hoofdklasse met de junioren. Daarna speelde hij in het 1e en 2e seniorenteam van SDO; teams die hij later ook beide coachte. John heeft de KT3-trainerscursus bij de KNKV succesvol afgerond. 14 augustus staat hij voor het eerst op het veld tijdens de eerste training van OEC 1.

EINDE PERSBERICHT

//////////////////////////////////////////////////////////////////////

Foto: Ondertekening trainersovereenkomst (links John Pranger, rechts Daniel van Hoof (voorzitter TC))

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Rob van Outersterp
T: 06-44257756