Update corona maatregelen

Sinds 25 januari mogen alle teams weer binnen trainen, en mogen er weer wedstrijden worden gespeeld door jeugd en senioren. Eindelijk.

De volgende regels moeten we nog hanteren:

• QR code controle is verplicht voor iedereen (sporters en publiek) vanaf 18 jaar (tenzij in functie)
    • Bij trainingen zal de trainer (of een gedelegeerd persoon) de QR code van elke speler en publiek moeten controleren
    • Bij thuiswedstrijden zal de zaalwacht (of een gedelegeerd persoon) de QR code van elke speler en publiek moeten controleren
    • Er kunnen bij specifieke uitwedstrijden strengere regels gelden dan de landelijk bepaalde regels (bijv. bij DSC, waar ook mensen in functie een QR code moeten tonen), check dit dus bij de tegenstander (kan via KNKV app)
  • Mondkapjes zijn verplicht voor sporters vanaf 13 jaar, behalve tijdens het sporten, en voor publiek vanaf 18 jaar dat zich door binnensportlocatie verplaatst. Daarnaast moet publiek een vaste plek hebben en 1,5m afstand houden.

Verder is het van belang om vooral thuis te blijven bij klachten (en je te laten testen). Ga dan dus niet trainen. Verder adviseren we de actuele richtlijnen te volgen. Bij vragen over bovenstaande kun je contact opnemen met een van de bestuursleden.

We willen benadrukken dat we het essentieel vinden dat sport inclusief is; toegankelijk voor iedereen, gevaccineerd én ongevaccineerd.

coronavirus