Puzzelen

Ok, voldoende positieve (en ook verwarde 😅) reacties op de vorige blog. Een paar leden pushten me afgelopen weken om een nieuwe blog te schrijven, bedankt daarvoor 👏. Even terugdenken wat er gebeurde sinds de vorige… oja natuurlijk, het lintje van Frans 🏅 op 26 april. Bijzondere waardering voor een van onze grootste clubhelden. Daarna op 17 mei een heerlijk zonnetje ☀ bij de 2e Giga Kangoeroedag, 650 kleuters dit jaar, hoppa een groei van 90 kids 📈. Een dag daarna nieuwe senioren leden in actie op het jeugdkamp op 18-21 mei, fantastisch die binding! En complimenten voor de nieuwe kampcommissie 🙌.

oeckorfbal-jeugdkamp-voorbereidingen
Superhelden bezig met voorbereidingen kamp

Dinsdag 22 mei, overleg met TC over teaminschrijving volgend seizoen, belangrijk. Is al veel tijd in gaan zitten, we zijn er nog niet. Aan de late kant ook omdat het een mega puzzel is: verschillen in spelontwikkeling en ambitieniveau’s, leeftijdsgrenzen, wel/niet doorgaan, vriendjes/vriendinnetjes, instromers, doorkijk 2-3 jaar 🤔… moeilijke keuze’s, maar ook kansen. Het beleidsplan helpt om knopen door te hakken 🎯. Later die avond besef ik me pas hoe bijzonder het is voor OEC dat een heel juniorenteam dat doorstroomt naar de senioren 🎊. De volgende dag nog “even” de privacyverklaring en cookieverklaring afmaken. Moet dat nou allemaal 😒? Tijdens het maken draai ik wat bij; privacyrechten van leden zijn wel duidelijker nu, een stapje vooruit dus 👌.

Zaterdag 26 mei, een vol programma. Druk in de weer met Hugo en Sofie zie ik dat Danielle, Vera, Kasper en Jeroen de kangoeroe’s een heerlijke training geven, wat een uitstraling 👌. En ik tel 6 nieuwe… hopen dat ze blijven hangen! Daarna de B2 coachen en dan de wedstrijd tegen Sperwers. Een bizar verloop: de tegenstander eindigt met 6 spelers in het veld nadat er 1 speler geblesseerd uitviel en zijn vakgenoot het ‘opgaf’, nog nooit meegemaakt dit 😮. Onsportief, duidelijk geen promotie voor sport..

Danielle (met Vera, Kasper en Jeroen) in actie met de nieuwe kangoeroe’s

Woensdag 30 mei, vandaag wordt bekend gemaakt wat er met de junioren gaat gebeuren. Ben benieuwd hoe dit ontvangen wordt door de seniorengroep. Maar eerst met de B2 om tafel, verwachtingen helder krijgen. Conclusie: schouders eronder en door, meer teambuilding 💪, structuur en betere communicatie vanuit OEC. Actiepunten voor volgend jaar ✅. Loop na de ouderavond de kantine uit, en zie daar de A, 1 en 2 bij elkaar staan. Een grote seniorengroep, geeft me een trots gevoel. De reacties vallen me niet tegen. Ik kijk uit naar de ontwikkeling van deze groep volgend seizoen o.l.v. Arthur.

Zaterdag 2 juni, ⚽ laatste wedstrijddag van het seizoen, D-day voor OEC 1. ’s Ochtends al wedstrijdspanning…wat wordt het, nacompetitie of vakantie? Eerst de B2 coachen. Het gaat gelijk op, 1 achter met de rust, hoop op meer! Na rust blijft het spannend, SDO maakt in de slotfase net 1 doelpunt meer. Tegen een ploeg waar je 6 weken ervoor met 11 verschil verliest, voelt dit als winst 🥈. Hoor onderweg naar NIO dat de A zijn kampioenswedstrijd net heeft verloren, jammer! Aangekomen in Rotterdam neemt de spanning toe. Wat blijkt na 10 minuten spelen: we zijn veel sterker dan NIO, BAM! Spanning maakt plaats voor opluchting en lachende gezichten, klasse, behoud 🏆. John en sponsor SDK, bedankt!

De volgende blog heb ik misschien nieuws over de plannen rondom de Braak; binnenkort een vervolggesprek bij de gemeente!

Emiel

op 17 mei