Nieuwe energie

Ha Emiel,

Leuk stuk, lekker authentiek!

Heb paar kleine wijzigingen in onderstaande tekst gemaakt.
Misschien beginnen met de aanleiding: we willen meer communiceren vanuit bestuur (of mensen vroegen ons om wat te vertellen over gang van zaken), dan valt het wat minder uit de lucht.
Volgende keer misschien iets korter maken, maar voor nu: top!

Groet Rob

Het is woensdag, ben 1 dag terug uit Bali 🏖, helemaal opgeladen. Ontvang een appje van Albrecht over het nabellen van een kangoeroe die al een aantal weken niet is geweest.. Goed dat hij en Charlotte er bovenop zitten! Even denken, Wendy doet dit voortaan vanuit Ledenbeheer, dus doorverwijzen naar Wendy en geregeld ✅ En binnen een minut een bericht erachteraan dat er 2 nieuwe kindjes willen komen meedoen, jonge zusjes van jeugdleden 👨‍👩‍👧‍👦 YES! Groei levert energie op 🌱. Daarna verder bijkomen van de jetlag.. 😴

‘S avonds trainen. Alles ziet er gesmeerd uit, business as usual. Elke week dezelfde trainers die hun tijd investeren in onze jeugd, Anika, Ivonne, Esmee, Daniël, Albrecht, noem maar op, chapeau 👏. Vandaag voor het eerst de B2 training geven, ben benieuwd. Het rommelde dit seizoen in dit team, door gebrek aan structuur vanuit OEC 😒. Eerste indruk na half uurtje training geven:wat een leuke en leergierige groep! Zit veel rek in nog. Daarna direct bezorgde B2 ouders die vragen wie er zaterdag coacht. Fantastisch die betrokkenheid 👍. Tot slot zelf nog even trainen (oké, 3 weken niks gedaan 😇), leuk om iedereen weer te zien 😀.

Donderdag bestuursvergadering 📅 Onderwerpen: AVG, plannen de Braak, vrijwilligers, doorstroom kangoeroes naar F, contract nieuwe hoofdtrainer. En als bestuur willen we meer en vaker communiceren met leden 💬, dit artikel als aftrap daarvoor. Ook een moeilijke dossier op tafel vanavond: talentontwikkeling binnen relatief kleine jeugdafdeling, focus op resultaat vs focus op ontwikkeling ⚖. Een goede inhoudelijke discussie met lastige dilemma’s 🤔, belangrijk om daar tijd voor te nemen. Ik denk terug aan het artikel van Gerard Kemkers wat ik de dag ervoor las.

Resultaat in de jeugd is een bijproduct. In de opleiding gaat het om het individu, de individuele ontwikkeling.

Zaterdag matchday ⚽ Ik kom het terrein oplopen, Charlotte bouwt de kangoeroespellen op, de F1 is al bezig. Zie een aantal spelers die vanuit de kangoeroes zijn doorgestuurd, super! Hun eerste wedstrijdjes, 3 doelpunten gemaakt. Trotse nieuwe ouders 🤩 Dan de B2, het zelf gekozen doel is minimaal 5 goals maken. Het worden er acht, doel bereikt 🎯 Nog belangrijker, ze zetten tips in de wedstrijd om in actie: ontwikkeling! Levert energie op 🌱.

Tussendoor vlug even naar een verjaardag 🎂 en daarna om 13.30u terug op het veld, OEC 2 staat voor. In de rust een aardige voorsprong, in de tweede helft veel spelers van de B1 die invallen door blessures bij spelers van 2 🤕. Mooi dat deze aspiranten een ander team willen helpen 🤝, zo hoort het. Uiteindelijk een gelijkspel. Zo links en rechts wat verhitte discussies over trainingsopkomst van 2 😤. Goed onderwerp voor de nabespreking.

Dan OEC 1, gezonde wedstrijdspanning. Deze punten zijn hard nodig. Flitsend uit de startblokken, 5 doelpunten voor. Het stagneert wat, en na rust neemt de spanning toe. Gemini komt langszij, oppassen nu. 10 minuten voor tijd maken we weer een gaatje van twee goals, tot tweemaal toe. Gemini breekt. Winst, opluchting en lachende gezichten 🎉🎉, en daarna de derde helft samen met de supporters vieren 🥂🍻. Zoals Jantje het graag zag. Het ultieme veldgevoel.

Emiel

oeckorfbal-blog-emiel-bali