Digitaal wedstrijdformulier

Het KNKV is vorig seizoen begonnen met het gebruik van een mobiel digitaal wedstrijdformulier (genoemd: mDWF). Dit digitale wedstrijdformulier moet op den duur alle papieren formulieren vervangen en levert zo voor iedereen veel tijdswinst op. Dit seizoen wordt het gebruik van het mDWF verder ingevoerd.
Alle teams, die in het wedstrijdkorfbal spelen moeten nu al digitaal werken, tevens de senioren Breedtekorfbal teams en de junioren.

Voor de B, C en D-jeugd is het mDWF vanaf 01 februari 2016 verplicht.

Vanaf 13 februari 2016 , kan het mDWF ook vrijwillig gebruikt worden bij het breedtekorfbal (E1, F1 en F2).
Vanaf het veld voorjaar 2016 is het verplicht voor ALLE teams om het mDWF gebruiken.
Ook de spelerskaarten worden digitaal.

Om te kunnen werken met het nieuwe systeem (Sportlinked) dien je te beschikken over een smartphone of tablet (Android of iOS). Daarop moet je de app downloaden om ermee te kunnen werken. De app heet Sportlinked. Nadat je deze app hebt gedownload moet je je registreren en inloggen.

Dit laatste doe met je lidmaatschapsnummer (KNKV-Nummer) Deze staat op je spelerskaart.

Verder is het belangrijk dat je het e-mailadres, dat van jou bekend is bij onze club, gebruikt. Je maakt dan zelf een wachtwoord aan en in het vervolg log je in met je e-mailadres en je wachtwoord.

O.E.C. heeft er al voor gezorgd, dat jouw naam is gekoppeld aan het team dat je coacht of waar je in speelt.
In de app kun je dan je opstelling invoeren en na de wedstrijd de wissels invoeren.

Het is verstandig om te zorgen dat er minimaal 2 personen per team met het nieuwe systeem kunnen werken. Als de ene persoon er niet is, kan de app van de tweede persoon gebruikt worden.
Het is in het begin even wennen, maar het scheelt veel schrijfwerk. Als back up zal er voorlopig nog een papieren exemplaar en spelerskaarten aanwezig moeten zijn voor het geval de tegenstander, scheidsrechter of wijzelf problemen ondervinden met het mDWF.

De handleiding mDWF (zowel geheel als per onderdeel) is hier te vinden. Daarin wordt per onderdeel precies uitgelegd wat er mogelijk is. De ervaring leert dat de handleiding zeer duidelijk is en dat er weinig problemen ontstaan. Regelmatig zullen er updates zijn omtrent de invoering en het gebruik van het mDWF.

Het gebruik van de app is vrij eenvoudig.
Voorafgaand aan de wedstrijd worden in de app de spelers (en wissels) door de aanvoerder bij hun team gezet. De scheidsrechter bevestigd dit en na afloop worden de invalbeurten, eventuele kaarten en de eindstand geregistreerd.
Nadat de aanvoerders (of coach) hebben goedgekeurd, bevestigd de scheidsrechter e.e.a. De eindstand wordt automatisch geregistreerd in Sportlink en er hoeft dus geen wedstrijdformulier meer opgestuurd te worden.