Update nieuwe Corona maatregelen

Maandag zijn er nieuwe maatregelen aangekondigd door het kabinet, deze hebben ook impact op de sport. Inmiddels zijn de meeste vragen over de nieuwe maatregelen beantwoord, hieronder hebben we samengevat wat dit voor onze leden betekent:

• Sportwedstrijden en trainingen vinden plaats zonder publiek
  • De kantine wordt weer gesloten
  • Kom kort voordat de activiteit start en begeef je zo snel mogelijk naar het veld
  • WC’s zijn toegankelijk
  • Kleedkamers blijven open onder huidige condities (ook douchen is mogelijk, max 2 tegelijk)
  • Ga na de wedstrijd of de training zo snel mogelijk naar huis
  • Het verzoek aan ouders om niet onnodig naar het veld te komen

Ik rijd mijn kind (t/m 17 jaar) naar een training. Mag ik blijven kijken?
Nee. Als uw kind sport op de eigen sportaccommodatie, dan vallen chauffeurs niet onder teambegeleiding. Zij worden dan als toeschouwer gezien en mogen dus niet blijven kijken.

Ik rijd mijn kind (t/m 17 jaar) naar een thuiswedstrijd. Mag ik blijven kijken?

Ik rijd mijn kind (t/m 17 jaar) naar een uitwedstrijd. Mag ik blijven kijken?
Ja. Bij uitwedstrijden van jeugdleden t/m 17 jaar vallen de benodigde chauffeurs onder teambegeleiding. Zij vallen dus niet onder de regel voor toeschouwers en mogen blijven kijken naar de wedstrijd.

Voor meer veelgestelde vragen verwijzen we naar de Corona FAQ van het KNKV.

coronavirus