Teaminschrijving seizoen 2022/2023

Jaarlijks moet O.E.C. eind mei teams inschrijven voor het volgend seizoen, zowel voor het veld als voor de zaal. Elk jaar werkt de T.C. een aantal scenario’s voor teamindelingen uit, worden plussen en minnen gewogen, en wordt er onderbouwd uiteindelijk een scenario gekozen.

Voor volgend seizoen is besloten om vier seniorenteams (1x wedstrijdkorfbal, 2x breedtekorfbal en 1x midweek dames)  in te schrijven waarbij een groot deel van juniorengroep doorstroomt naar de senioren. Hier is voor gekozen omdat:

1. de spelers die nog niet per se over hoeven, qua spelniveau meer uitgedaagd worden bij de senioren dan door ze te laten spelen in de A1 of te combineren met de nieuw te vormen B1
  2. er anders (in geval van groot deel van de A niet doorzetten) volgend jaar bij de gemengde seniorenteams een overschot aan dames is

Hierdoor starten we volgend seizoen met circa 15 senioren heren, 17 senioren dames  en 10 midweek dames. Dit houdt in dat iedereen ruim voldoende speeltijd krijgt, maar dat we tevens verwachten dat je iedere wedstrijd aanwezig bent.

We gaan de voorbereiding starten met selectiewedstrijden voor spelers/speelsters voor het 1e.  Hiervoor willen we jullie vragen of je wilt aangeven of je wilt deelnemen aan de selectietrainingen voor het 1e. Na de selectie willen we de spelers/speelsters die de intentie hebben om zich te blijven ontwikkelen voor wedstrijdkorfbal de mogelijkheid bieden om 1x per week met het 1e team mee te trainen.

Tevens zijn we bezig een soort flexpool te creëren met spelers/speelsters die in geval van nood kunnen invallen. Dit wil dus niet zeggen dat je zo maar af een wedstrijd af kunt zeggen. We proberen in 1e instantie om met spelers/speelsters uit deze 4 teams het eventuele tekort op te lossen. Het kan dus zijn dat je gevraagd wordt om ook bij een ander team aan te sluiten.

Qua jeugdteams zullen we de volgende teams gaan inschrijven:

2 x F 4-tal

2 x E 4-tal

1 x D 4-tal

1 x C 8-tal

1 x B 8-tal

Buiten deze teams hebben we ook nog onze recreanten en kangoeroes, echter zonder enige wedstrijdvorm. De precieze teamindelingen worden op korte termijn bekend gemaakt. Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben over deze toelichting, neem dan contact op met de TC.

We denken dat bovengenoemde teaminschrijving zeker een aantal uitdagingen met zich mee zal brengen. Tegelijkertijd is het een fantastische kans om onze leden nog meer plezier en sportieve uitdaging te bieden. En daar staat OEC voor. Samen gaat dit ons lukken.