skip to Main Content

Op weg naar een toekomstbestendige kantine-organisatie! Hulp gezocht!

De sportkantine met bijbehorende faciliteiten (sanitair, kleedkamers, materiaalhok) van korfbalvereniging OEC wordt intensief gebruikt door met name de leden van OEC. De laatste jaren zijn daar diverse gebruikers bijgekomen, waaronder o.a. de BSO/Sportstuif.

Het kantinebeheer wordt al vele jaren uitgevoerd door Frans en Cocky Claassen, die met al hun horeca-ervaring alle gasten van OEC ontvangen in een sfeervolle kantine. Frans en Cocky geven zelf aan dat het werk steeds meer belastend wordt, ook gelet op hun leeftijd.

Het bestuur van OEC heeft daarom -in afstemming met Frans en Cocky – gesproken over het opzetten van een meer duurzame, toekomstbestendige oplossing. Een oplossing die recht doet aan de inspanningen die Frans en Cocky willen blijven leveren, maar ook aan de wens vanuit het lopende project “De Gelukkige Vereniging” om de leden en eventueel de ouders van leden meer te betrekken in het dagelijkse, maar ook (middel)langetermijnbeheer en -beleid rondom onze sportkantine en de bijbehorende faciliteiten.

Er is door het bestuur een beoogde organisatiestructuur neergezet, waarbij een bardienstcoördinator, een schoonmaakcoördinator en een adviseur horecabeleid de huidige kantinebeheerders en het verenigings- en stichtingsbestuur van OEC gaan ondersteunen.

Operationeel

Op operationeel vlak krijgt de kantinebeheerder (Frans) ondersteuning van twee coördinatoren. Enerzijds is dat de schoonmaakcoördinator, die gaat ondersteunen in de meer intensieve schoonmaakactiviteiten door de inzet van een schoonmaakteam. Anderzijds zorgt de bardienstcoördinator voor een bredere bezetting bij de drukkere activiteiten en bij eventuele afwezigheid van de kantinebeheerder door de inzet van een bardienstteam.

We hebben Mika Schapendonk bereid gevonden om de rol van bardienstcoördinator in te vullen. Met haar horeca-ervaring gaat zij o.a. zorg dragen voor het invullen van het bardienstrooster, een efficiënter voorraadbeheer en het waarborgen van de bezoekersservice. Mika zal regelmatig afstemmen met zowel de kantinebeheerder alsook de contactpersonen vanuit het verenigings- en stichtingsbestuur (Peter van Neerven en Heidi van der Lee).

De eerste activiteit die is opgepakt is het schoonmaken en herindelen van de keuken, waar 2-11 j.l. een start mee is gemaakt. Mogelijk dat Mika je nog gaat benaderen om deel te nemen in het bardienstteam. Mocht je – als lid of als ouder van een lid – interesse hebben om bardiensten mee te draaien, meld je je dan bij Mika!

Helaas hebben we nog geen schoonmaakcoördinator gevonden. Mocht je interesse hebben in deze rol of meer informatie willen, meld je dan bij de contactpersoon voor de kantine vanuit het verenigingsbestuur (Peter van Neerven). We zijn ook nog op zoek naar bezetting voor het schoonmaakteam!

Beleidsmatig

Naast de bovengenoemde operationele taken, is het ook belangrijk om te blijven werken aan beleidsmatige aspecten rondom de kantine. Dit omhelst zaken als grootschalig onderhoud van en investering in de faciliteiten (o.a. verduurzaming en beveiliging) en verdere uitwerking voor de te nemen stappen rondom een nog gezonder sportklimaat (“de gezonde kantine”).

Deze rol heeft een adviserend karakter richting het bestuur van de stichting OEC aangaande het meerjaren-investeringsplan rondom de faciliteiten. Richting het bestuur van de vereniging OEC wordt o.a. geadviseerd over prijsindexaties en marges op de producten.

Het bestuur heeft voor deze rol Kasper Hertogs bereid gevonden. Een eerste afstemming tussen de contactpersonen uit beide besturen (Heidi van der Lee voor het stichtingsbestuur, Peter van Neerven voor het verengingsbestuur) heeft inmiddels plaatsgevonden.

Kangoeroedag 2024 OEC
Back To Top