OEC verwelkomt PVGE

OEC is per september 2017 een samenwerking aangegaan met PVGE afdeling Helmond, waarbij de PVGE voor een periode van 12 maanden gebruik mag maken van het OEC clubhuis. Dit wordt hierdoor het thuis-honk van de PVGE Helmond. OEC ontvangt door deze samenwerking een onkostenvergoeding en het verhoogd de maatschappelijke meerwaarde die OEC creëert.

De PVGE staat voor Philips Vereniging van Gepensioneerden in Eindhoven,  en is met ruim 10.000 leden de op een na grootste seniorenvereniging van Noord-Brabant. Via Sjef Claasen, zelf lid van zowel OEC (erevoorzitter zelfs) als PVGE, is de samenwerking geïnitieerd. De PVGE gaat m.i.v. eind september elke donderdagmiddag van 14-17u gebruik maken van de accommodatie, en mogelijk op ad-hoc basis ook op andere tijden. Ze gaan hier vergaderen, lezingen houden, eindejaarbijeenkomst houden, inloopmiddagen houden (met lekker borreltje) en overige activiteiten organiseren. Ook de PVGE clubs: Trappers, Trekkers, Reisclub, Museumclub en MCTop kunnen door deze samenwerking gebruik maken van de OEC accommodatie.

OEC is blij dat het met deze maatschappelijke samenwerking het concept Open vereniging verder invulling kan geven. Dit is de eerste samenwerking van OEC gericht op de doelgroep 50+. Er lopen inmiddels gesprekken met Jibb om dit een vervolg te geven middels een uniek sportaanbod voor 50+ (gesprekken waar ook de PVGE bij betrokken is). Meer daarover volgt hopelijk snel.

PVGE, welkom bij OEC Korfbal!

oeckorfbal-pvge-samenwerking