Kampioenschap D1 veld seizoen 2014

Na 5 wedstrijden waarbij er 4 van gewonnen en 1 verloren waren, moest het kampioenschap binnen worden gehaald in de laatste wedstrijd uit tegen DSC. Omdat DSC de laatste wedstrijd had gewonnen was deze de naaste concurrent geworden. Het technische trio William, Edwin en Paul als hoofdcoach waren niet gerustgesteld dat deze wedstrijd even zou worden gewonnen, een puntje zou genoeg zijn zo was de gedachte bij de harde kern van supporters van D1, uiteraard nam het technische trio hier geen genoegen mee. Als aanloop van de wedstrijd hadden Marianne, Charlotte en Iris het zestal nog goed en hard laten trainen, met wat tactische tips en trucs in de achterzak meegekregen te hebben van de trainsters gingen we zaterdag 4 oktober naar DSC.

Nadat de warming-up, de formulieren waren ingevuld en de laatste peptalk van het technische trio was gegeven kon de wedstrijd beginnen. Na een stroef begin gingen we de rust in met een 2-3 voorsprong. Hoofdcoach Paul had in de rust nog wat recht te zetten om zeker te zijn van de winst, en het lukte, ze kwamen als raketten uit de rust en na 40 minuten van een bloedstollende spannende wedstrijd blies de scheidsrechter voor de laatste keer op zijn fluit met een eindstand van 3-10 op het bord, het kampioenschap was een feit een echte team prestatie.

Met een champagne ( alcohol vrij ) douche, een kampioensbeker en uiteraard wat lekkers voor elk kind gingen we met een voldaan gevoel terug naar Helmond.

Sven, Nomi, Larissa, Lisa, Julia, Inge en het technische trio jullie zijn echte kampioenen.

Van de harde kern van supporters van de D1.