OEC kampioen na gewonnen finale 4e klasse

PERSBERICHT

21-3-2016

Korfballers OEC kampioen na gewonnen finale 4e klasse

Het vaandelteam van de Helmondse korfbalvereniging OEC won afgelopen zondag het zinderende slotstuk van de zaalcompetitie. De competitie kende een verloop waar de scenarioschrijvers van zouden smullen. Na een inhaalrace in de reguliere competitie had OEC exact evenveel punten als mede-koploper Springfield uit Hoeven. Dit weekend volgde daarom een beslissingswedstrijd tussen de gedeelde nummers 1 op neutraal terrein in Dordrecht, met als inzet promotie naar de 3e klasse.

In de eerste helft ontpopte zich een gelijk opgaande strijd. De Helmonders gingen met een kleine voorsprong van 7-5 de rust in. Na rust nam OEC steeds meer het initiatief en trok de wedstrijd langzaam naar zich toe, maar Springfield klampte stug aan. Met nog 8 minuten op de klok was het met een tussenstand van 13-10 nog altijd spannend. OEC-speelster Iris Kweens bracht met haar beslissende score de marge op vier doelpunten waarna het verzet van Springfield gebroken was. De honderd meegereisde OEC supporters bouwden een mooi feestje met de kersverse Helmondse kampioenen.

EINDE PERSBERICHT

//////////////////////////////////////////////////////////////////////

Foto: OEC-spelers Kasper Hertogs en Emiel van Lieshout strijden om de bal met speler Springfield (Download in hoge resolutie)
Fotograaf: Anita Giebels