Bestuursupdate (+ info over start seizoen)

Met het nieuwe seizoen voor de deur, een goed moment om terug te blikken op de afgelopen maanden van onze vereniging en vooruit te blikken op de start van het nieuwe seizoen.

Korfbal

• In Juli heeft de eerste bijeenkomst plaatsgevonden van de KT2- cursus. 10 trainers zullen deze cursus volgen en meer kennis en kunde opdoen over het geven van trainingen.
  • Daarnaast is de TC druk bezig geweest met de start van het nieuwe seizoen. De trainingstijden (+Staf) van de teams zijn hier te vinden. We hopen op een sportief en succesvol seizoen waarbij plezier en ontwikkeling centraal staan. De trainingen starten voor de selectie van 1 en overige senioren die al willen trainen op 15 augustus, de jeugdteams starten op 22 augustus
    • N.a.v. feedback verkregen via de ledenenquête en de overgang van een groot aantal junioren naar de senioren is besloten de trainingen van de seniorengroep te laten starten om 20:00 i.p.v. 20:30
  • Voor de seniorengroep is er komend jaar een dunnere bezetting dan normaal i.v.m. drie gemengde teams die elk op zaterdag spelen. Dit houdt in dat iedereen ruim voldoende speeltijd krijgt, maar dat we tevens verwachten dat je iedere wedstrijd aanwezig bent. Om evt. afwezigheid op te vangen wordt er gebruik gemaakt van een flexpool met spelers die in geval van nood kunnen invallen. Mocht je je hier nog voor aan willen merken, mail dan naar tc@oeckorfbal.nl.

Vrijwilligers

• Zoals eerder gecommuniceerd versterkt Charlotte vanaf mei de TC. Zij zal zich inzetten voor het jeugdbeleid en ouderavonden.  Ook Fenne zal zich na de zomer inzetten binnen een commissie. Zij komt de commissie ledenbeheer versterken. We wensen beiden veel succes in hun nieuwe rol!
  • Claudia heeft aangegeven te stoppen met het versturen van verjaardagskaarten. Wij danken haar voor de jarenlange inzet! En wensen Barbara veel succes met het overnemen van deze rol.
  • Helaas is het nog niet gelukt om de overige openstaande vacatures in te vullen, zie https://oeckorfbal.nl/vrijwilliger/. We zijn o.a. nog op zoek naar een trainer/coach voor OEC 1, een secretaris en een bestuurslid voor de portefeuille sponsoring.  Mocht je hierover ideeën hebben, laat het ons weten!

Ledenbeheer

• Helaas heeft Amy aangegeven te stoppen als commissielid van ledenbeheer. Zij heeft zich o.a. ingezet met betrekking tot de wervingsactiviteiten. Middels deze weg willen wij Amy bedanken voor haar inzet!
  • Het afgelopen halfjaar hebben er met clinics op basisscholen en de giga kangoeroedag in mei twee grote projecten plaatsgevonden. Wij hopen komende periode de nieuwe kangoeroes te verwelkomen en hopelijk nog lang terug te zien op de club!
  • Op zondag 18 september zal de volgende wervingsactiviteit plaatsvinden. De jaarlijkse fietsroute van Jibb zal dan plaatsvinden waarbij kinderen die op zoek zijn naar een nieuwe sport bij verschillende sportverenigingen langs kunnen komen. Hiervoor verzorgt OEC altijd een aantal (bal)spellen en verwelkomt het de gezinnen. Mocht je hierbij willen helpen, neem dan contact op met Rob.

Activiteiten

• Uit het ledentevredenheidsonderzoek bleek dat leden de kantine soms wat verouderd vonden. Danielle is hiermee aan de slag gegaan resulterend in de vernieuwde look van de kantine. Het laatste detail zal 10 september op het opening van het seizoen-feest onthuld worden!
  • Andere activiteiten die het vermelden waard zijn (verdere informatie volgt):
    • Springkussens op veld: 9 september
    • Familie/vriendentoernooi: 25 september
    • Halloween: 14 oktober

Een fijne vakantie nog allemaal en tot snel op de trainingen!